středa, března 21, 2007

First To Find

Konečně máme na naší geo-pažbě první FTF (First To Find). Ani nevím, jak se mi to vlastně podařilo - čirou náhodou jsem se podíval na výpis nejbližších keší a hned na prvním místě byla jedna nová:

Vzhledem k venkovní sněhové kalamitě a dopolednímu času jsem neváhal a začal luštit (cache je mystery). U jednoho z úkolů - určit GPS souřadnice věže Fort Boyard jsem odhadoval co vlastně autor (Chipoliny) chce - naštěstí správně. Ještě když jsem odjížděl nebyl u cache žádný log.

Jenom ještě malá odbočka - Vitruvian je kresba Leonarda da Vinci (anglická wiki), může ji spatřit nalevo.

Začínal jsem u hotelu Klajdovka, asi by bylo lepší se posunout ještě trošku dál, protože lesem se díky sněhu šlo dost špatně. Ve městě bylo sice sotva pár centimetrů, ale na Hádech mimo les cca 30cm a v lese tak o deset centimetrů míň. Nešly pořádně ani najít cesty - sníh ohnul větvě až na zem, takže cesta nešla poznat. Cestou tam jsem se řídil spíš podle toho co jsem si zapamatoval podle map, takže jsem šel cestou necestou.

V lese a navíc v tomhle počasí se mi pořádně ani nepodařilo zaměřit stage 1. Celou dobu jsem se sice díval na jeden podezřelý strom, ale GPS mi ukazovala jinam. Nakonec chytla lepší signál a ukazovala směrem, který by i odpovídal mému stromu. Jenže to bylo potřeba vylézt na skalku a pěkně to klouzalo... To něco schované mělo být v dutině, jenže tenhle strom byl plný dutin. Po chvíli hledání jsem se raději podíval na mobil, jestli už někdo cache nenašel a jestli nejsem špatně - u tohoto stromu žádné stopy nebyly. Logů sice přibylo, ale samé poznámky nebo DNF (Did Not Find), takže jsem teoreticky mohl být správně a teoreticky první.

Nakonec jsem objevil tradiční pytel na odpadky s obálkou uvnitř s listem ("šifrou") jak postupovat dál. Bylo potřeba zvolit správný pohled na úkol a luštit. Vzhledem k vlhkosti a hustému sněhu mi moje magická pomůcka dlouho nevydržela (prozíravý autor cache nechal papír zatavit), ale to už jsem měl rozluštěno.

Finálovka je opět na kamenech, v poměrně prudkém skalkovitém terénu. Naštěstí je skoro hned nahoře a lehce objevitelná. Chvíle napětí než se podaří rozdělat pytlík s logbookem ... a pocit spokojenosti, protože logbook je až na autorovu gratulaci prázdný.

Rychle zalogovat, dát razítko a rychle zpátky. Logbook i tak schytal dost mokrých vloček. Po tomhle výletu jsem dost zpocený i promočený od sněhu. Zpátky na Klajdovku to jsou přece jenom skoro 2km sněhem...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.